پی بردن به تفاوت نیازهای دخترها و پسرها

نظریه ای کلی و امروزی از حدود سی سال پیش تا کنون این است که پسر ها ودخترها هیچ تفاوتی جدااز آنچه والدین برای آنها از طریق شرطی شدن انجام می دهند ، ندارند .

جنسیت قطعا موضوعی پیچیده است ، زیرا تا حالا براین باور بودند که پسرها بیش از دختر ها پرخاشگر هستند . اما گزارش ها نشان می دهد که دختر ها درهر سنی میزان بالاتری از پرخاشگری غیر مستقیم را نشان می دهند .


 

  
 به نظر می رسد پسرها در پرخاشگری روراست تر هستند : تهدید کردن ،دادوفریاد و......، اما دختر ها پنهان کار ترند : گفتن رازها ، نادیده گرفتن ، اذیت زبانی و   .......

دخترها و پسرها در نیازهای خود متفاوت هستند ، بهتر یا بدتر ، فقط متفاوتند .


برخی تفاوت های مشخص دخترهاوپسرها اما نه برای همه ، زیرا هر کودکی منحصر به فرد است .


1 – مغزشان به طور متفاوتی رشد می کند .

در دخترها نیمکره راست مغز  (نیمکره زبان ) سریع تر از پسرها رشد می کند ، بنابراین خواندن و صحبت کردن دخترها معمولا بهتر است و نسبتبه پسرها دامنه لغات وسیع تری دارند .

پسرها منطقی تر ودر حل مسایل ومعماها موفق ترند . به فرزند خود کمک کنید تا متعادل رشد کند ، پسرهارا تشویق کنید تا با شما حرف بزند ، ودختر ها را تشویق کنید تابا اسباب بازی بازی کند که به کار کردن با دست نیاز دارند .


2 – کارکرد مغزشان متفاوت است .

در دخترها احساس و زبان در ناحیه ای یکسان از مغز رشد می کند .برای بیشتر دخترها حرف زدن از احساساتشان راحت است .

در پسرها بخش هایی از مغز که در ارتباط با حرف زدن است از مناطقی که به احساسات مربوط است ، جداست .

بنابر این یکی از سخت ترین سوالات برای پسرها این است که : < چه احساسی داری ؟؟> دخترها می خواهند در مورد مردم و احساسات خود حرف بزنند ،اما پسرها نیاز دارند  ،در مورد اشیا ومشاغل حرف بزنند .


3 – دختر ها و پسرها نسبت به استرس واکنش متفاوتی نشان می دهند .

تحقیقات نشان می دهد که میزان معینی از استرس ، یادگیری پسرها را افزایش می دهد ، اما همان مقدار در دختر ها باعث کاهش یادگیری می شود .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد